söndag 2 mars 2014

Fiskebäck - Arkivet.

Vi skulle klättra ute idag med vädret satte stop för det, som vanligt. Hittade ett gäng gamla bilder från några Fiskebäck´s sessioner. Det var här ute och på Tjörn jag jag började bouldra på åttiotalet. I Fiskebäck finns det mycket mer sektorer och problem än dom som står med i guiden. Fler borde ta sig ut hit! Passa på innan ryssjävlarna startar ett tredje världskrig.


Här tar jag i på ett av problemen på "Bullen". En trevlig liten sektor med runt 12 problem. Det finns två projekt på "Bullen". Hårda och man får ta i så hjärnan kokar. Inga grepp utan bara små variationer på ytan som, om man har tur, kan göra så man får ett dåligt grepp.

 Jag på "Bullen" och projekt Nr 2. Har du känsliga armbågar och axlar ska du ta några Ipren innan sessionen. Jocke och jag körde på dessa mitt i sommaren för massa år sedan. Varning för mygg!

Jocke på en gammal Fiskebäck´s klassiker nere vid hamnen. Vi började tidigt med bensinaggregat. Här lyses väggen upp ett par timmar med hjälp av några halogen lampor och ett Hondaaggregat.

Jocke sänder ett fint problem i närheten av "Bullen".



Det kommer mera...

1 kommentar:

  1. Den där sessionen kommer man aldrig glömma det var ett tungt aggregat att släpa på!! :-). /Peter

    SvaraRadera