tisdag 25 mars 2014

Nya problem och en fin flygtur.

Det har blivit några turer ut till det nya stället i Göteborg. Jag och Johan  sände flera problem idag när vi hade en liten session i vårsolen. Det blev 10+ nya problem. Johan fick FA´n på den fina "Fantasia by starligt". Ett coolt problem som startar i en klockren pinch. Sedan går man vidare till en vass crimp och sen skick till toppen. Vi gjorde också 6 problem på slabbväggen vid parkeringen. En sjysst vägg med bra höjd. Nu har vi gjort 20+ problem i det här området och mer ska det bli.
Jag klängde på ett problem (Airborne) med stora inomhusliknande grepp. Skulle häva mig upp via en stor jugg till toppen då allt small. Jag flög ett par meter bakåt ner i backen, utanför paddan och gjorde ett par rull ner för slänten. Inte en skråma men blev sur för att vi inte fick flygturen på film! På paddan låg biten som lossnat. Den vägde över 10kg. Hade jag fått den i skallen eller på fötterna hade det nog gjort lite ont. Ska nog köpa en Triss idag.

Johan sätter den fina "Fantasia by starlight" ca 6b+. 
Ett überfint problem med en cool pinch och en äckelvass crimp.

Den fina slabbväggen. Johan sänder "Det stora taket" med den roliga jordtoppen.

Ett litet flak som jag drog av vilket resulterade i en lång flygtur ner i backen utanför paddan. 
Glad över att stenbiten, som vägde 10+ kg, inte landade på fötterna. Fan att det inte fångades på film! ;(


Jocke på det coola pinchprojektet! Hello Kitty ger Jocke oanade krafter.


En av alla fina väggar på det nya stället.
 Kass iPhonebild.

 Jocke inspekterar en fin vägg.
Kass iPhonebild.


 En av de höga vägarna. Läskiga linjer på 6-8 meter.
Kass iPhonebild.


 En fin vägg med flera trevliga linjer. Kass iPhonebild.


En brantare vägg på 4-5 meter. Kass iPhonebild.

Det kommer mera.....

1 kommentar:

  1. Grym session! Fantasia by starlight var kanonfin!
    //Johan

    SvaraRadera