måndag 8 september 2014

Megablock och andra fina fynd

Tog mig ut på en stenletartur idag. Tänkte utforska ett skogsområde som jag inte letat igenom förut. Blev inte besviken. Vilka enorma block. Det största är minst 20x10 meter och ca 5-8 meter högt. På ena hörnet fanns en snygg arete som var cirka 5-6+ meter hög. På andra sidan en brant arete (40° överhäng) på ca 4-5 meter. Ett annat block var ungefär lika stort men max 4-6 meter högt. Bland dessa enorma block låg flera normalstora block. Mellan dessa block löper labyrinter med grottor. Är man sugen kan man gå in i mörkret och då finns det flera branta linjer. Eftersom jag såg att något bodde inne i grottorna så gav jag mig inte in för att kika.
Jag gick runt och hittade minst 20 block i olika storlekar och även ett par väggar. Det fanns dessutom en cool repvägg med ett par läckra jamsprickor. 
En liten enkelriktad skogsväg går förbi blocken så accessen är perfekt!

Lite bilder på dagens fynd publiceras de närmaste dagarna...

Ett fint block som ligger 5 meter från en liten sjö. 

Samma block som ovan.

Megablocket. Stort som ett stort hus. Ett par fina areten och ett gäng barska väggturer. 
Endel "sly" växte runt om.

Megablockets ena sida. Fin hög arets med brant start, till höger. Areten till vänster är brant och barsk.
 Försvinner lite av dom ruttna träden öppnar man upp flera fina väggproblem.

Megablockets vänstra del. Brant arete plus annat. Bakom döljer sig ytterligare ett stort block.

Megablockets fina arete.

Megablocket. 

Bredvid megablocket ligger ett annat fetstort block. Här ett läckert överhäng med flera hårda linjer. 
Flera döda träd och grenar som ska rensas bort. Bakom blocket ligger vägen, ca 70 meter bort.
På baksidan finns en 20 meter lång vägg på 6-4 meter.

Det kommer mera......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar