söndag 29 mars 2015

Fint projekt söder om Linköping.

Här kommer fler bilder på block som jag hittade idag, söder om Linköping. Letade igenom ett området nära vägen som jag åkt förbi ett par gånger. Det resulterade i många nya block. 
Gjorde ett par fina problem och började jobba på ett coolt projekt. Det går på ett block som ligger uppe på ett annat block. En överhängande arete som blir hård på toppen.

En fin dag ute i skogen! Idag såg jag mängder med tranor som flög mot norr. Såg även starar, tofsvipor, ärlor, vitsippor, tussilago, blåsippor, sångsvanar, hjortar, räv etc. Underbart att vara ute en sån här dag! Solen värmer gott och det är svårt att fatta att det finns klättrare som klättrar inne såna här fina dagar! Galet!





Jobbar på ett fint projekt. Påminner om "Animal - Fuck like a beast" på Utsikten. 
Ett par paddor till hade varit bra.
Detta block ligger 15 meter från vägen. 
Ett par meter bakom kameran ligger ett gäng andra fina block där jag gjorde 2 problem.

Ett av dagens finare fynd. Ett stort block som låg vackert inne i skogen.
Flera fina problem går att göra på detta block. Ska borsta detta block vid nästa visit. 
Det tar 5 min att gå från parkeringen.

Samma block som ovan.

En till bild från blocket här ovanför.

På ett hygge nära vägen hittade jag 9 fina block. 
Det på bilden var fint och erbjöd ett par fina problem på fast sten.

Ett annat hyggeblock. 5 meter från det förra blocket.

Ett kul litet kluvet block. Ligger vid en stor äng nära vägen. 

Ett av de stora hyggeblocken. Sidorna och baksidan hade flera fina branta linjer. 
Behöver rensas lite runt om. 4-5 meter högt.

Mellan hygget och vägen fanns detta stora block på 5-6 m. Flera coola linjer runt om.

Samma block som ovan från en annan vinkel.

Blocket här ovan med den coola vågväggen.

Ett fett block med trevliga linjer runt om.

 Våren är här på allvar! Aldrig sett så mycket tranor som idag.

Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar