söndag 15 mars 2015

Massor av blockfynd söder om Linköping.


Ett av det finaste blocken. Många fina linjer.



Utforskade en ödslig del av skogen söder om Linköping i förrgår. Hade markerat endel block på Google Earth för länge sedan och nu skulle jag ut i skogen och se hur det såg ut. Efter en fin biltur på små skogsvägar kom jag fram till första stället. Ett stort kalhygge. Det dök upp block överallt. Det kryllade av mindre block och flera stora. Endel var riktigt fina. Allt ligger helt öppet. Sol hela dagen.
Efter några timmars letande drog jag iväg till spot nr 2. Hade markerat ett par feta block på G.E. 

Vid vägen hittade jag flera fina block. De låg några meter från vägen. Serverade på ett silverfat. 
Detta är det blockrikaste område jag hittat hittills. 
Innan jag kom fram till spot Nr 2 så såg jag ett flera fina block utslängda på ängar och hagar. Vackert!
Hittade jag ett enormt stort block. Bara 100 meter från vägen. Säkert 8+ meter högt. Framsidan var mycket brant i början. Sedan vertikalt. Flera coola hårda och halvhårda linjer.

Väl framme på parkeringen kände jag på mig att det jag hittat på satellitbilderna kommer vara bra, jävligt bra. Det tog någon minut och jag fick gåshud. Block efter block. Vackert utströdda i en ek och hasselskog. De flesta blocken är 3-6 meter höga. Sedan en och annan på 6-9 meter. Det finns även mycket småblock på 2-3 meter. Många snygga areten, rails, crimpiga väggproblem, slopers, dynos etc...

Gick upp i en tät granskog där det ska ligga två stora block det var dessa jag hittade först på Satellitbilderna. Såg på skuggorna att det är rejäla bestar. Wow! Den största är 12m + i höjd. Jättefina linjer och bland annat en fin tradspricka. Runt detta block fanns ett gäng andra block på 3-6 meter. Så mycket block! Extremt nöjd med dagens tur. 

Det jobbiga är att jag bara letat av 5-10% av det jag markerat på kartan. Så på måndag blir det en stenletar tur till i samma område. Vet att jag kommer hitta mycket mer. 

Bästa att köpa ett par dussin stålborstar från Biltema!
Tänk att det kan ligga så mycket orörda stenar ute i skogen...



Det stora blocket. Ett riktigt trollblock med en mysko ansiktsformation. Kan det vara Stefan Löfven eller Chamberlain? Till höger om ansiktsformationen går en riktigt cool linje som mest påminner om en kalkstenstur i tropikerna. 

En del av det stora blocket. 10+ meter lattjo.


Bredvid det stora blocket låg detta snygga block. Flera feta linjer.


Blocket ovan, sett framifrån. Det lutar över mer än man tror.

Samma som ovan. Sprickan vid den högra björken blir kul. 

Blocket ovan från en annan vinkel.


Ett fint block på en äng. Superfina linjer. Tar en närmare titt en annan dag. Tog bilden från bilen.


Ett av kalhyggeblocken.

Samma block från sidan. Cirkus 3-4 meter högt.



Fett block som låg bredvid vägen. Fint tak på framsidan. Fina linjer runt om.

Samma som ovan. Här känner jag på greppen i överhänget. Gåshud bildas.

Samma tak som ovan. Brant och superlattjo. Typ lifestyle.


Ett annat kalhyggeblock. Riktigt fin arete och lite annat kul.


Samma som ovan sedd framifrån. Ni undrar nu: hur vet han att den sidan är framsidan. 
Det bara är så att jag vet det.

Brant block på kalhygget. Fint fikaläge!

Ett snyggt block 5 meter från vägen. 3-4 meter högt.

Samma block som ovan. Hård fingerspricka på mitten. Annat kul erbjudes. 

Några av alla dom block som ligger utströdda på ängarna.

Utsikt från bilen. Ett kalhygge fullt med block. Dit ska jag imorgon. 

Brant och det finns grepp.

Ett stort kalhyggeblock.

Samma som ovan. Sååå fina linjer.

Det kommer mera!!!!....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar