tisdag 17 mars 2015

Mer block från Linköpingsskogarna. Det kryllar av dom!

Här kommer fler block från de senaste dagarnas blockletarturer i Linköpingstrakten. Det finns såååå mycket att hitta där ute i skogen. Vart jag än går hittar jag block. 2 meter från vägen, ute på hyggena, vid sjöarna. Det finns att borsta!
Senaste turen gav ett par dussin nya block. Om lite mer än en vecka ska det borstas!


En asfin arete. Ligger bara 5 min från parkeringen.  Ovanför areten ligger en grupp med ett gäng block. 
Bakom mig skymtar ett till block. 

Jag känner på en cool crimpig linje.  Blocket är klätterbart runt om. 
Riktigt fint!


Det fina hyggeblocket. Högst upp på hygget. Fint fikablock i bakgrunden.
Flera mindre block i närheten. Allt ligger 200 meter från en liten skogsväg.


En av alla hyggeblock. Det kryllar av dom. 
I detta område hittade jag 20 block som låg nära varandra.



Fint stort block. 3-5 meter högt.

Ett av de mindre 2-2,5 meters blocken. Coolt överhäng med grepp!

Ett fett block med ett brant tak under. 
Det går att klättra innifrån och ut sen upp på facet!

Härligt med all pollen i luften! Hurra! Kestine time!

Ett av alla block på hygget.

Blockbonanza i Hasselskogen. Här finns det cirkus 30+ fina block.
Hann inte leta igenom området riktigt. På satellitbilder ser jag att det finns mer.


Går man omvägar hittar man såna här fina stenar! Areten till höger är cirkus 4-4,5 m hög.

Fint block på 5 m.  En fin överhängande spricka till vänster på blocket.



Det kommer mera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar