fredag 4 mars 2016

Find it, brush it, climb it and share it!

Sjöblocken är stora och fina. Fast nu har ju storleken ingen betydelse. Kvalitén är bra och dom ligger vackert vid en sjö med bra möjligheter till bad.
Dessa block hittade jag på Google Earth för ett bra tag sedan. Nu orkade jag ta mig ut och leta efter dom. Det är en grupp med flera block. Några riktigt stora och ett gäng mindre. Här kan man spendera ett par dagar med att utveckla, borsta, klänga och fika.
Lika förvånad varje gång jag hittar block som dessa. Mysko att ingen har hittat dom innan. Blir ännu mer förvånad om någon har sprungit på dom men aldrig utvecklat området. Vilket slöseri!

Jag håller på att leta, rita kartor, fota, fråga markägare osv. Sedan samla ihop ett roligt gäng med bouldrare som vill utveckla nytt och som vågar gå mer än 200 meter från bilen till blocken ;)
För att sedan lägga ut områden, block på tex 27crags.

  
Ett av de stora sjöblocken. Några riktigt trevliga highballs. Maxhöjd ca 7-8m. 
Den stora sprickan blir ett kul projekt för tradnörden. Areten, väggproblem, sprickor.

 
 Jag och det stora sjöblocket. Här ser ni höjden på blocket. Areten bakom mig plus väggturerna är fina. 

Ett riktigt fint block som ligger några meter från sjön. Areten till vänster är fetfin.

 Blocket vid sjön, sett från andra sidan. Den fina areten med utsikt ut över sjön.
Att ingen hittat och utvecklat dessa block innan är konstigt. Lätta att hitta med modern teknik.

Find it, brush it, climb it and share it!

Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar