fredag 19 augusti 2016

En okänd lite pärla i Högsbo.

Mitt inne bland industrifastigheterna ligger den gamla Prippsboulderväggen. En bortglömd liten pärla som är perfekt för en mysig kväll bland kanyler, asfalt och industrier. Den är ganska hög och klippan är fast och fin. Jag gjorde ett gäng problem här som följde sprickorna och andra formationer. Sedan fanns det en uppsjö med varianter.

HITTA DIT: Ni hittar den genom att åka in på Amalia Jönssons gata / Göteborg. Efter en liten bit gör samma gata en avstickare ner mot gamla Prippsfabriken. Där finns en liten skog. Uppe i högra hörnet, där hittar ni klippan. Det var en fin klippa att besöka eftersom det är lätt att ta sig dit. Detta är det enda fotot jag har hittat på klippan nu när jag går igenom mina hårddiskar med boulderbilder och okända stenar.




Prippsklippan. En fin liten highballpärla i Högsbo.


Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar