torsdag 18 augusti 2016

Sommaren är kort...den regnar aldrig bort..

Sommaren har varit solig och fin. Har mest ägnat tid åt att greja på östkustlantstället, slappa, fiska, odla Eucalyptusarter och leta sten. Ett och annat bad har det blivit. Det har varit rejält torrt, så där torrt så man knappt vågar borsta med stålborsten. Kan ju bli en gnista. Har också letat igenom ett par hårddiskar med klätterbilder. Många gigabyte med sten. Hittat gamla topos som jag haft på gamla Happybloggen, gamla JUGbloggen etc. Mycket sten och områden få besökt. Framöver kommer jag lägga upp gamla bilder från relativt okända boulders på Västkusten, okända och ogjorda problem, topos osv...

Här lite bilder från Fiskebäck i Göteborg. Jag började bouldra där under det tidiga åttiotalet eftersom jag bodde ett stenkast bort. De första problemen var lätta boulders i Hinsholmsbergen, Hinsholmens hamn och nere i Fiskebäck. Även Kärringberget och Saltholmen bjöd på fina problem.


 Jocke sänder ett fint gammalt problem i Hinsholmsbergen.

 
 Jag på den fina Hinsholmsbullen. Här finns det två megaslopiga problem. Dina armbågar bör vara uppvärmda!

 
Jocke och jag borstade den här klippan mitt inne i Fiskebäcksskogen. Blev några mumsiga problem. 



 Samma klippa som ovan. Bra friktion trots sommarvärme. Vi har aldrig brytt oss om vad för väder det är. 
Man får det inte roligare än man gör sig. -14°C eller + 35°C, allt duger.


 
Jockes tår får alltid för mycket uppmärksamhet. Jag biter nästan av mig underläppen på väg upp mot toppen.


En gammal klassiker vid stigen på väg ner till Fiskebäckshamnen. Här klättrades det med gamla 
Ninjatofflor. Folk var inte vana vid bouldrare då. Dom undrade redan då varför man kämpade så mycket för 
så lite. Man gav ett artigt svar och klättrade vidare i fula tights.

Rudis som en gång startade Happyforumet, som sedan blev en blogg... Han var känd för sina 1,3 meter boulders i Gamlestan.

 

 En av alla fina slabbväggar i Fiskebäck.


 
Jocke på ett av sina problem men lite seriös landning. 
Ett fall resulterar i en vacker studs sen ett litet fall/rull ner på backen. 


 
 Henke på en av Fiskebäckskorridorens alla fina problem/Projekt.


 
 Henke på Fiskebäcksstigens slabbvägg.


 
Jocke bemästrade slabbar redan som spädbarn. Här glider han som vanligt upp för slabben.


Det kommer mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar